Magyarország a kisvállalkozók barátja – egy autókölcsönző szemével.

Gondolom mások is érzik, hogy Magyarország jobban teljesít, fejlődik az ország, egyre magasabb az életszínvonal, egyre több a megtakarításunk, már minket próbál utolérni a „nyugat”. Én mondjuk ezt nem érzem. Azt érzem, hogy évről évre többet dolgozom, többet kockáztatok, folyamatosan egyre több pénzt forgatok vissza a vállalkozásomba, egyre kevesebbet tudok kivenni, egyre rosszabbak a feltételek. Sőt most már annyira, hogy eldöntöttem, hogy megszüntetem minden vállalkozásomat, és mint katás egyéni vállalkozó fogom folytatni a tevékenységemet.

De miért is jutottam ide? Leírom részletesen a problémákat, amikkel küzdök nap mint nap.

Események, egy autókölcsönző életében:

  1. vásárlás
    Nem vagyok milliárdos, így én nem tudom megtenni azt, amit a nagyok. Ők rendelnek 50db hibrid VW UP-ot, amire kapnak egy hatalmas kedvezményt, azonnal el is kezdik őket árulni piaci ár alatt, de még így is haszonnal az 50 autós kedvezményem miatt. Ha eladják a felét, akkor a vehetjük úgy, hogy csak 25-öt vettek még nagyobb kedvezménnyel. Az autókra semmit nem költenek, de minden apró karcolást levonnak az ügyfelektől, majd 2 éves korban az egész flottát eladják, vagy betolják a weltautó-ba, és még magasabb árat kapnak, mint amennyibe volt a 25 autó.
    Mik az én lehetőségeim? Böngészem a használtautót, és próbálok olyan autót venni, ami megbízható, olcsó, olcsó hozzá az alkatrész is, és viszonylag kevés km van benne. Ezért választottam pl. az Opelt és a Suzukit.
  2. biztosítás
    Cascoról nem is álmodok, mert úgy veszteséges lenne az egész. Olcsóbban kijövök, ha évente 10 autómat ellopják, mintha kötnék egy flottás cascót. A kötelezőnél pedig kitalálták, hogy még véletlenül se érje meg.
    Ha az ügyfél balesetet okoz, akkor a pl. a B6-ban lévő éves 40.000ft-os biztosítású Suzuki kötelezője következő évben már 120.000Ft lesz. De idén olyat emeltek a cégeknek, hogy már tényleg nem éri meg. A napokban vettem egy Nissan Almera 1.5-öt (2002) és próbaként megnéztem, hogy mennyi lenne a biztosítása magánszemélyként. Számos biztosító nem is tesz ajánlatot autókereskedő vagy autókölcsönző cégnek, így sajnos nem tudok azonos biztosítóktól ajánlatot mutatni, csak a 2-2 legkedvezőbbet.
    Íme a céges ajánlat:
    Autóbérlés kötelező biztosítás cégnekés magánszemélyként jóval kevesebb mint a fele:
    Autóbérlés kötelező biztosítás magányszemélykéntEz az egyik oka, hogy idén megszüntetem a cégemet ami eddig a flottát kezelte és inkább vállalom az eredetvizsgálat, átírás, törzskönyv és forgalmi extra díját, mert így is olcsóbb lesz már az első év, nem is beszélve a következőről, amikor már „megspórolom a különbséget.
    Ami külön érdekesség, hogy Magyarországon nem kedvezményt adnak, ha több autót biztosítanék egy helyen, hanem felárat kell fizetni pl a KH biztosítónál 10X felárat kérnek, ha több mint 20 autója van a cégnek.
  3. átírás
    Alapvetően úgy éri meg olcsó autókölcsönzőt üzemeltetni, ha az embernek autókereskedő cége van és illetékmentesen tudja átírni az autót. Ez esetben 2300ft a tulajdonos bejegyzése, és nem kell eredetvizsga sem. De pont ezt a lehetőséget tette tönkre most az extra magas céges biztosítás. Így most autónként további kb. 70.000ft költséggel kell számolni.
  4. üzemeltetés
    Az autóbérlés következtében az autók egyrészt öregszenek, másrészt ténylegesen extrém használatnak vannak kitéve, a karosszériát törik, meghúzzák, a belső térben a műanyagokat karcolják, letörik, a forgó kopó alkatrészeket pedig kínozzák. Természetesen nem mindenki, csak a bérlők kb. 95%-a. Egy részük azért mert egy büdös paraszt és direkt tönkreteszi, mert nem az övé (pl.: 1.2-es 3 hengeres skodával traffipax 177km/h), és vannak azok a bérlők, akik egész egyszerűen nem tudnak normálisan vezetni, 3 nap alatt leégetnek egy kuplungot.
    De ez még nem minden,

    • karambol
      Ha ügyfelünk vétlen, nekünk akkor is bevételkiesés, meg kell várnunk, míg a biztosító felveszi a kárt, kiszámolja, mert ha pótszemlézni kell, akkor szívás, ha már közben elkezdtük javítani, így egy csúcsszezonos karambol, akár több havi bérleti díj kiesést jelenthet, amit nem térít meg senki. Ha viszont ügyfelünk a károkozó, akkor természetesen nem ő volt a hibás, hanem a bérautó, pl nem tudta bevenni 100km/h-val a derékszögű kanyart, ez mindig a kocsi hibája. Ha ügyfelünk okoz kárt valakinek, akkor egyrészt nem hajlandó megtéríteni az autóban keletkezett kárt, másrész a következő évben a biztosításunk megemelkedik kb a háromszorosára, ezt sem téríti meg senki. Ezt sosem értettem, hogy miért az autóhoz rendelik a biztosítást, miért nem a jogosítványhoz? Legyen a jogosítványhoz kötve a B/M szorzó és meghatározva, hogy magán vagy munkaszerű, plusz kategóriánként. Mi közöm van nekem, hogy Kovács Margit nem adta meg a jobbkezet? Miért nekem kell 3 évig magasabb díjat fizetnem? Arról sokan nem is tudnak, hogy ha kifizetik az okozott kárt, az csak a B/M besorolást érinti, a károkozói pótdíjat ugyanúgy felszámolják. (ügyfelem 22.500ft-os kárt okozott, meghúzott egy másik autót parkoláskor, kifizettük a biztosítónak, tehát nekik semmibe nem került, következő évben egyel jobb bonuszba került az autó de a károkozói szorzónak köszönhetően még is 60.000ft-tal több lett a biztosításom, és ez 3 év után törlődik csak, tehát a megtérített káron a biztosító még 180.000Ft-t keres 3 év alatt én meg pont annyit bukok.)
    • lopás
      Eddig csak ügyfeleink lopták el a bérautót, egy kivételével mindet visszaszereztük, sajnos ezt az egyet korábban eltüntette a bérlő és hatástalanította benne a GPS-t is. Így már nem volt nyoma. 🙁 Külön érdekesség, hogy karambolozott a kocsival, vállalta, hogy megjavítja, majd azt hazudta, hogy kész az autót, és rá pár hónapra eltűnt. Később kiderült, hogy ismerőseim látták az autót eltűnése előtt 1-2 nappal és természetesen nem volt megjavítva. Természetesen a bérlő lakcíme érvénytelen volt, nem lehet megtalálni, sem behajtani rajta semmit.
    • parkoló jegy hiánya
      Velem ugyan sosem történt ilyen, de bérlőimnek a rosszalkodó gyerekek rendszeresen leszedik a piros csomagot a szélvédőről, ezért nem fizetik be a pótdíjat, bár akkor sem értem, hogy eleve miért nem vettek parkolójegyet. Külön öröm, hogy a 300ft-os parkolójegy hiányát még aznap 2-6.000ft körül rendezni lehetne, de én már csak a fizetési felszólításon lévő 18-25.000ft körüli összegen tudom rendezni. Utána pedig még fizethetek 8.000ft illetéket a fizetési meghagyás illetékére, majd ismét 8.000ft-ot a végrehajtási illetékre, majd kb 12.000ft előleget a végrehajtónak. Jó esetben 1 év múlva visszakapom ezeket az összegeket, de sokszor nem tudják behajtani, mert a bérlő egy senkiházi nincstelen.
    • autópálya matrica hiánya
      ez a másik kedvencem, főleg amikor egy hetes bérlés után jön 14db, darabja 14.874Ft, szerencsére évente egyszer lehet kérni pótdíj maximalizálást, ilyenkor „csak”
      kettőt kell kifizetnem.
    • közterületes feljelentés
      Ezt akár szerethetném is, mert bérleti szerződéssel át lehet íratni az ügyfél nevére, csak esetenként 30 percet lopnak el vele az életemből.
    • gyorshajtás
      Ez a kedvencem, elektronikusan lehet intézni, bár a https://ugyintezes.police.hu/ portál 10-ből 7 alkalommal nem működik rendesen, vagy aláírni nem lehet a nyomtatványt, vagy beküldeni, vagy nem jelez vissza, vagy be sem tudok lépni 🙂
  5. koronavírus
    Hát ez most rendesen betett, nem bérel senki, áll bent a sok autó, jönnek a biztosítási csekkek, a régi ügyfelek büntetései, pont most lenne a szezon, most keresnénk pénzt a következő 3-4 hónapban, mert az év többi része csak vegetáció. De most inkább pihenünk, a műkörmösök azok kapnak kedvezményt, pedig a nőket ismerve mindenki ugyanúgy megy körmöshöz, tehát nekik van bevételük, arról nem is beszélve, hogy nem ismerek egy nőt sem, aki valaha áfás számlát kért volna a körmösétől, tehát kb ők azok akik még soha nem fizettek adót.

Mindezek tükrében arra jutottam, akkor most átszervezek mindent, és a minimálisra csökkentem a költségeimet, persze a legális keretek közt maradva.

Scroll to Top